accessible
התקשרו עכשיו: 08-9364540
בונדיגו

מהו בישול בריא

למה חשוב בישול בריא?

היום כבר ברור וידוע הקשר בין מה שאנחנו אוכלים ושותים לבין הבריאות שלנו.

תזונה טובה ובריאה מובילה לבריאות טובה יותר, חיוניות ומרץ,מראה  בריא יותר ושפע של אנרגיה.תזונה לקויה תביא בסופו של דבר למחלות והרגשה כללית ירודה.

בישול בריא מתחיל כבר בבחירת המצרכים בהם תשתמשו , העדפה ברורה ראשונה היא למזון לא מעובד, טבעי, שאינו מכיל חומרי שימור וטעם מלאכותיים. אם תבחרו להשתמש במצרכים טריים,תגלו שגם הטעם של כל מה שתבשלו משתפר פלאים.

הרבה חוששים שבישול בריא משמעו אוכל שאינו טעים ולא כך הדבר. כדאי להתנסות כמה פעמים ולגלות שבישול כזה אינו קשה מהרגיל, אינו שונה מהרגיל ובוודאי יותר טעים.

לפעמים בקצב החיים הקדחתני כיום אנשים חושבים שבישול בריא יגזול מהם זמן רב , אבל חלק גדול מהטכניקות שנציין בהמשך אינן ארוכות כלל, ואולי אף תגלו שנעים וכייף לכם במטבח ולא תרצו להפסיק.

אידוי –

שיטת בישול השומרת את רכיבי המזון (ויטמינים ומינרלים) ואת הטעמים הטבעיים.

זוהי שיטת הבישול האידיאלית למי שמעוניין להפחית את צריכת השמן בתפריט היות ואין צורך בהוספת שמן. בתהליך האידוי ניתן לבשל ירקות, עוף ודגים. העיקרון החשוב ביותר הוא שלמזון לא יהיה מגע ישיר עם המים והם יתבשלו על אדים בלבד. ניתן לאדות בנוזלים אחרים להשגת ארומה ייחודית לתבשילים כגון: יין, ציר מרק עוף או ציר מרק בשר

סיר לחץ -

העקרון שלפיו פועל סיר הלחץ, הוא שהאדים בונים לחץ בסיר האטום, ככל שהלחץ גבוה יותר נקודת הרתיחה גבוהה יותר, כך שהבישול מתבצע בטמפרטורה גבוהה יותר מאשר בסיר רגיל ובכך מתקצר זמן הבישול. סיר הלחץ מצויד בשסתום בטיחות אשר מאפשר שחרור הלחץ בצורה מבוקרת, כדי להימנע מהתפרצות פתאומית של האדים מהסיר, בתום הבישול. נקודת הרתיחה של המים בסיר לחץ היא כ-120 מעלות צלזיוס, המאפשר הקטנת זמן בישול לכדי רבע הזמן הנדרש בבישול בסיר רגיל.

בישול בסיר לחץ הוא בהחלט בישול בריא, מהסיבות הבאות:- בישול בסיר לחץ גורם לאידוי מהיר ולכן ניתן להשתמש במעט שמן.- בבישול בסיר לחץ ניתן לשים כמות מעטה של מים, וכך המזון שומר על ערכו התזונתי

 

אפיה (במקום טיגון)

 

בישול במים –

ניתן לבשל כל דבר במים - ירקות, בשר, עוף, קציצות דגים ועוד. אני ממליצה להתחיל במעט מים ולהוסיף בהדרגתיות. העדיפו לעשות שימוש בשיטת ה"צמצום" - כלומר שיטת בישול במים ללא מכסה, הגורמת לשמירת טעמי התבשיל והסמכתו.

 

טחינה בבלנדר -

על ידי טחינה בבלנדר חזק ומיקצועי אפשר להכין שייקים טריים ומזינים המכילים הרבה ירקות ופירות ,ועל ידי כך להוסיף לתפריט שלנו עוד חומרים מזינים.

אפשרות נוספת היא לטחון מיני אגוזים ושקדים ואף להכין מהם מאכלים שבדרך כלל יכילו חלב וגבינות ,וגם גלידות.

 

 

לקבלת מתכונים לבישול בריא חייגו 08-9364540

בונדיגו ברשתות חברתיות

נשמח לעמוד לשירותכם

בונדיגו פייסבוק - FA

פייסבוק

 בונדיגו – יוטיוב

יוטיוב

בונדיגו – יצרנים
כתובתנו: פקריס 3, פארק המדע רחובות    טלפון: 08-9364540
בונדיגו - גם אצלי במטבח