accessible
התקשרו עכשיו: 08-9364540
בונדיגו

טיפים לבישול בריא

יש הרבה דברים שנוכל לעשות על מנת להתחיל לבשל בצורה בריאה יותר - 

 

סוג הקמח-

 קמח הנו המרכיב הראשי באפיה, נרצה להשתמש בקמח מלא ואם המתכון איננו מאפשר זאת אז לפחות 50% קמח מלא המעורבב בקמח הרגיל.

הקמח הבסיסי הוא קמח חיטה מלאה, אך נמצא קמחים טובים ובריאים יותר (או מזיקים פחות) כמו השיפון והכוסמין וגם הקמחים נטולי הגלוטן שהם המומלצים ביותר כמו: קמח חומוס, קמח כוסמת, קמח אורז ואפילו ניתן למצוא קמח קינואה, שמהם אפשר להכין תערובת רצויה ומתאימה.

 

 כמות השמן-

ברור כי כמות השמן משפיעה באופן ישיר על המאפה. בדרך כלל ניתן להשתמש ב-50% פחות שמן מהכמות המופיעה במתכון. אפשר להחליף את המחצית הנותרת של השמן במיץ תפוחים/ תפוזים או בחלב צמחי (חלב אורז/ חלב שיבולת שועל/ חלב סויה) או במים.

 

 סוג השמן-

אם כבר בוחרים בשמן לאפיה, אז כדאי לאמץ את שמן הקוקוס שאיננו מתחמצן בחום גבוה או שמן זרעי ענבים .

 

ממתיקים בריאים -

 מייפל טבעי, סילאן תמרים, רכז תפוחי עץ, אגבה, סטיביה, מולסה – ניתן לשלב בין הסוגים השונים .

 

שיבולת שועל -

היא דגן בריא במיוחד ורב שימושי, המכיל שפע סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים כמו אבץ, מנגן, קומפלקס B, חומצה פולית וניאצין. ניתן להכין ממנה דייסות, להסמיך אתה תבשילים נוזליים, לטחון ולהוסיף למאפים במקום חצי כוס קמח רגיל.

 

טיפים לבישול אורז מלא-

רובנו נוהגים לטגן  אורז לבן במעט שמן לפני הוספת המים על מנת שהגרגירים לא ידבקו אחד לשני והאורז יצא " אחד אחד". רובנו גם אימצנו הרגל זה לפחמימות אחרות כמו אורז מלא וקינואה. זה הזמן להיזכר כי פחמימות מלאות נבדלות מה"לבנות" בהימצאות קליפה מסביב לליבה העמילנית. קליפה זו מונעת מהעמילנים לצאת ומהפחמימה להידבק. אז זהו, אפשר להפסיק לטגן אורז מלא, קינואה, חיטה ודומיהם לפני הבישול, הם לא נדבקים.

 

אתם משרים אורז מלא?

השרו כמות כפולה (זמן השריה מומלץ 3-24 שעות) סננו את המים ושימרו את האורז במקרר. האורז ניתן לאחסון בצורה כזו עד 4 ימים. כך תוכלו להשתמש בפחמימות מלאות בצורה פשוטה יותר.

 

שדרוג קציצות-

נסו להוסיף לתערובת הבשר מעט חציל קלוי .שינוי עדין בטעם ושינוי גדול לבריאות.

 

לפרטים נוספים והזמנות חייגו 08-9364540

 

כבישת ירקות והכנת חמוצים ביתיים - 

ישנם הטוענים שלירקות כבושים וחמוצים תועלת בריאותית ניכרת כתוצאה מפעילות ההתססה של הכנתם.

למזון המותסס השפעה על תנועת המעיים ועל רמת הבריאות.

 

לקריאה נוספת ומעמיקה בנושא לחץ כאן 

 

 והנה כמה קישורים למתכונים מעניינים - 

 

הכנת קימצ'י וחמוצים

http://www.maangchi.com/recipe/easy-kimchi

 

מתכוני ירקות כבושים ומשומרים

http://www.freshpreserving.com/recipes/auto-canner/italian-herb-seasoned-tomatoes

 

עשה זאת בעצמך – שימורי ירקות

http://www.diyncrafts.com/3657/homemade/800-organized-canning-recipes-winter-storage

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בונדיגו ברשתות חברתיות

נשמח לעמוד לשירותכם

בונדיגו פייסבוק - FA

פייסבוק

 בונדיגו – יוטיוב

יוטיוב

בונדיגו – יצרנים
כתובתנו: פקריס 3, פארק המדע רחובות    טלפון: 08-9364540
בונדיגו - גם אצלי במטבח